Brandmannayrket

Jag tycker inte om att kliva upp såhär tidigt på en lördagmorgon. Jag hade helst velat sova tills jag själv vaknar inte höra klockan som tickar och sen som börjar ringa. Men jag har en rolig lördag att se framemot :)

I veckan fick jag en ny chans att få testa på brandmannayrket eftersom jag aldrig åkte dit förra helgen. Det var väldigt gulligt av min lärare! Jag ska vara på brandstationen kl 7.50, men mina bussar går inte så bra så jag kommer hamna där 10 minuter före. Och det känns inte bra! Jag och några andra från klassen ska få åka brandbil ut till Hertsön till brandövningsfältet. Det ska bli kul.

Vi verkar ha vädret med oss idag. Jag kollade nyss och det stod-4 grader. Trodde verkligen att det skulle bli 25 minus idag. Nej, nu ska jag börja göra mig redo...



Kommentarer
Postat av: Sanny

Stolt jag blir att du tog dig upp den här gången! :) sleepyhead..

2009-01-17 @ 12:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0